Studijski program : Osnovne akademske studije fizičke hemije |
Naziv predmeta: Primena računara u fizičkoj hemiji |
Nastavnik: Mojović D. Miloš |
Status predmeta: Obavezni |
Broj ESPB: 6 |
Cilj predmeta Teorijsko i praktično upoznavanje sa osnovama modernih računarskih simulacija i modeliranja na nanoskali. |
Ishod predmeta
Student zna da pronađe i koristi baze podataka, postavi i osmisli način za rešavanje fizičkohemijskih problema putem računara. Student je sposoban da izvrši i grafički predstavi klasične računarske simulacije različitih tipova fizičkohemijskih procesa, zna da poveže računar sa mernim uređajem i sam napravi željeni akvizicioni softver za automatizaciju merenja. |
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
Grafička prezentacija podataka, naučna vizualizacija i molekulska grafika. Pronalaženje fizičko-hemijskih podataka i skladišta podataka. Algoritmika, važniji algoritmi i NP problemi u fizici i hemiji, optimizacioni problem, njegovo rešavanje i značaj u fizici i hemiji. Klasični višečestični sistemi sa stanovišta modeliranja i simulacija. Molekulska mehanika. Klasične molekulsko - dinamičke simulacije. Klasične Monte Karlo simulacije. Primeri primene na materijale i biomakromolekule. AD i DA pretvarači i povezivanje računara i instrumenta. Akvizicija podataka i automatizacija merenja.
Praktična nastava
Vežbe koje se izvode na računarima (rešavanje primera i izrada zadataka). |
Literatura
1. An Introduction to Computer Simulation (M.M.Woolfson and G.J. Pert)
2. Introduction to Chemical Engineering Computing (Bruce A. Finlayson)
3. Introduction to Computational Science-Modeling and Simulation for the Sciences (A.B. Shiflet) |
Broj časova aktivne nastave 6 |
Teorijska nastava:
4 (2+2) |
Praktična nastava: 2 |
Metode izvođenja nastave
Interaktivna predavanja uz korišćenje računara. |
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) |
Predispitne obaveze |
poena |
Završni ispit |
poena |
aktivnost u toku predavanja |
10+10 |
pismeni ispit |
|
praktična nastava |
30 |
usmeni ispit |
50 |
kolokvijum-i |
|
.......... |
|
seminar-i |
|
|
|