Studijski program : Osnovne akademske studije |
Naziv predmeta: Psihologija |
Nastavnik: Smiljanić D. Momčilo |
Status predmeta: Izborni |
Broj ESPB: 5,5 |
Cilj predmeta
Da se usvajanjem znanja iz pedagoške razvojne psihologije kandidati osposobe za vođenje srednjoškolske i osnovnoškolske nastave. |
Ishod predmeta
Kandidati će raspolagati osnovnim znanjima koja se tiču inteligencije, transfera učenja, centralnim kategorijama iz psihologije ličnosti kao i glavnim karakteristikama adolescentnog procesa. |
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
Metode i tehnike psiholoških istraživanja. Pojam i vrste učenja. Mišljenje i govor. Inteligencija. Pamćenje i zaboravljanje. Transfer, vreste i metode ispitivanja. Intelektualni rad i umor. Programirana nastava. Ispitivanje i ocenjivanje znanja učenika. Osnovni pojmovi iz psihologije ličnosti. Adolescencija. Psihologija nastavnika. Psihološki problemi vaspitanja i samovaspitanja. Psihološki aspekti formiranja razrednih zajednica. Aktivna i interaktivna nastava. Radne navike. |
Literatura
Dr L. Vučić Pedagoška psihologija, Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2000.
Dr N. Rot Psihologija ličnosti, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 2002.
Dr. V. Smiljanić i dr I. Toličič Dečja psihologija, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 1996. |
Broj časova aktivne nastave 4 |
Teorijska nastava:
2+2 |
Praktična nastava: |
Metode izvođenja nastave
Predavanja, kolokvijumi i seminari. |
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) |
Predispitne obaveze |
poena
60 |
Završni ispit |
poena
40 |
aktivnost u toku predavanja |
20 |
pismeni ispit |
- |
praktična nastava |
- |
usmeni ispt |
40 |
kolokvijum-i |
20 |
.......... |
|
seminar-i |
20 |
|
|